Передача виробництва arc alchemist в tsmc має принести перемогу intel в конкуренції

24

Як thg.ru вже повідомляв нещодавно , компанія intel анонсувала випуск системи-на-кристалі alchemist на базі мікроархітектури xe hpg. На початку 2022 року на базі нового чіпсета планується випускати графічні карти arc alchemist (dg2).

Пізніше стало відомо, що intel уклала контракт на серійне виробництво графічних процесорів arc з компанією tsmc, вказавши, що нові чіпи будуть проводитися по 6-нм техпроцесу.

Цей вибір викликав безліч питань у фахівців ринку. Їх цікавило, чому intel, яка сама є великим виробником напівпровідникових виробів, не взялася за їх виробництво. Залучення тайванської компанії здавалося багатьом дивним рішенням.

З коментарями по даній угоді виступив віце-президент intel раджа кодурі. Він заявив, що перш ніж зробити вибір на користь технологічного процесу, довелося оцінити дуже багато факторів. Треба було врахувати такі особливості, як допустима робоча частота, собівартість виробництва та ін. Компанії знадобилося знайти компромісне рішення, що враховує співвідношення “ціна-продуктивність-потужність”. Ці фактори зіграли найважливішу роль при виборі виробничого процесу.

Як заявив віце-президент intel, найкраще поєднання цих параметрів в перекладенні на архітектуру процесора alchemist звелося до вибору технологічних вузлів n6 компанії tsmc. Було враховано, що новий процесор intel потрапить в конкурентне середовище і буде змагатися з продукцією таких великих гравців на ринку, як amd і nvidia. Intel прагнула перейти на більш просунуті технологічні вузли після того, як стало відомо про запуск виробництва серій nvidia lovelace і amd rdna3 з використанням процесу tsmc n5. Тому створення нового продукту на звичайному технологічному вузлі могло негативно позначитися на потенціалі доступної продуктивності нового графічного процесора arc.

Кодурі зазначив, що в останні 18 місяців у виробництві напівпровідників спостерігаються серйозні зрушення. Головна провина лежить на нинішніх, вкрай складних ланцюжках поставок. Однак у intel була перевага завдяки вертикальній стратегії і орієнтації на власні розробки і виробництво. Це надавало компанії більше гнучкості для попереднього планування своїх складальних ліній і швидкого переходу на нові моделі відповідно до ринкових умов.

Але коли справа доходить до випуску графічних процесорів, то починають позначатися інші фактори. Ці процесори відрізняються своїми порівняно великими розмірами в порівнянні з обчислювальними моделями. Для їх виробництва потрібно більше транзисторів. Це призводить до зменшення кількості мікросхем, що розміщуються на одній пластині. Графічні процесори збільшуються більш ніж у шість разів у порівнянні з обчислювальними процесорами.

У цій ситуації intel дотримується добре спланованої стратегії. Вона дозволяє використовувати можливості її конкурентів, зарезервувавши більшу частину випуску технологічних вузлів n6 для власного виробництва. Завдяки такому підходу intel налагодить масове виробництво графічних процесорів arc для задоволення попиту, одночасно гарантуючи, що вони будуть на крок попереду конкурентів, залучаючи для цього виробничі ресурси tsmc.

Раніше редакція thg.ru опублікувала огляд кращих відеокарт для ігор . Вибрати кращу відеокарту для ігор непросто – для кого-то кращою може бути найдоступніша відеокарта, для інших найпродуктивніша. Ми намагаємося враховувати всі фактори і публікуємо щомісяця оновлюваний матеріал, в якому намагаємося рекомендувати дійсно кращу відеокарту для ігор в будь – якій ціновій категорії-від дешевше $100 до топового сегмента. Детальніше про це читайте в статті “краща відеокарта для ігор : поточний аналіз ринку”.

читайте також:

анонс vivo v1: перший власний isp-чіп vivo, розроблений спільно з zeiss